Årets butik, daglivaruhandel

ICA SUPERMARKET BÖLEÄNG

En genuin närbutik som trots sin storlek har både ett stort utbud och egen chark. Kunderna har en chans att påverka utbudet genom en lyhörd butiksledning och butiken försöker inspirera kunden i både vardagen som till festerna.

 

Årets butik, sällanköpshandel

THE BODY SHOP

Denna butik bjuder på ekologiska och vårdande produkter i kombination med ett genuint intresse för kunden. Servicenivån är hög och alla kan känna sig hemma hos The Body Shop. Ofta bjuds det på kundkvällar och erbjudanden och som kund känner man sig alltid välkommen in.

 

Årets hållbara butik

RÖDA KORSET CITY

Med motiverad personal trycker butiken på hållbar utveckling för miljön genom återanvändning och de erbjuder en skön atmosfär som inspirerar till inköp av second hand. Röda Korset City får människor att fundera och kanske omvärdera sina åsikter över det konsumerande samhället.

 

 Årets butikssäljare

ANNELI AHLGREN, HJÄRTERO

Annelis spontanitet och leende smittar av sig på butikens kunder. Hon tvekar aldrig att hålla öppet några minuter till bara för att man ska hinna titta en extra gång på en blomma, en present eller prova den där blusen man längtar efter att köpa.

 

Årets ledare

ELIN NOREN, LAGERHAUS

Elin har lyckats skapa ett starkt team som tillsammans levererar hög kundnöjdhet och ett bra resultat. Personalen trivs väldigt bra och hon har även förmågan att se och lyfta varje medarbetares styrkor så att gruppen i sin helhet presterar på en hög nivå.

 

Årets medarbetare

TEDDY GEBREAB, MAXI ICA STORMARKNAD

Teddy är en glädjespridare både bland kunder som bland medarbetare. Med kunden i fokus levererar han alltid service på högsta nivå och har så gjort under lång tid. Han är en stor inspiratör och en god förebild för alla medarbetare.

 

Årets frisörföretagare

HEADLINE

Med ett hundraprocentigt fokus på service och kundbemötande så har Headline under många år varit en framgångsrik Umeåsalong. De är inte heller rädda att ta sig an nya projekt och söka samarbeten utanför sig egen bransch.

 

Årets hederspris

UMEÅ FASHION WEEK

Kriterierna för hederspriset är att vinnaren skall ha haft en betydande roll för utvecklingen inom Umeås handel och kan delas ut till antingen enskilda personer eller organisationer.

Detta är precis vad Umeå Fashion Week  uppfyller till fullo. De har verkligen betytt mycket för handeln i Umeå de senaste åren. Det är samverkan och delaktighet som har varit nyckeln till framgång. Det har också varit viktigt att alla har haft en möjlighet att vara med och inte bara några få utvalda.